Managementul stresului si rezilienta

Stres

Stresul apare atunci cand simtim ca nu avem suficiente resurse (energie, timp, cunostinte) ca sa facem fata solicitarilor cu care ne confruntam (examene, task-uri, interactiuni conflictuale). Apare cand e un dezechilibru pe termen lung intre resurse si solicitari, mai ales atunci cand nu ne facilitam contexte de recuperare. Nivelul tau de stres cum e in perioada asta?

I-Resilience

Situatii care par pentru unii banale si usor de gestionat, pot parea pentru altii extrem de dificile (un examen, un interviu de angajare). Rezilienta se refera la capacitatea noastra de a ne reveni dupa situatii dificile. I-Resilience genereaza un raport cu 4 componente ale rezilienței: încrederea în sine, adaptabilitatea, scopul clar și suportul social.

Perfectionism

Dusmanul lui “bine” e “mai bine”. Suntem laudati cand ne ies lucrurile foarte bine. Uneori insa, “foarte bine” lucreaza impotriva noastra. Ne incetineste sau ne face tematori in a explora contexte si situatii noi. E bine sa avem standarde inalte de calitate, dar sunt ele oare propriul nostru inamic? Multidimensional Perfectionism Test face o diagnoza rapida.

Time Management

Problemele de gestionare a timpului sunt o sursa importanta de stres. Managementul timpului incepe cu a stabili lucrurile care sunt importante pentru tine. Setarea de obiective, prioritizarea si planificarea sunt abilitati de management al timpului. Inventarul Time Management te ajuta sa faci analiza abilitatilor tale.

Locus de Control

Tu ce crezi, succesul sau esecul tin de tine sau de sansa momentului? Modul in care percepem controlul influenteaza felul in care actionam. Se poate sa ne asumam responsabilitatea pentru o actiune sau sa dam vina pe ceilalti. Astfel ne simtim in control sau, dimpotriva, neputinciosi. Tu cum percepi controlul, intern sau extern?

Inteligenta Emotionala

Bazat pe Modelul Competentei de Inteligenta Emotionala, creat de psihologul Daniel Goleman, chestionarul masoara 4 mari dimensiuni: constientizarea sinelui, directionarea sinelui, constientizarea sociala si gestionarea relațiilor interpersonale – aspecte relevante in potentiala ta cariera.

Auto-sabotaj

Metodele de auto-sabotaj apar initial ca mecanisme care ne ajuta sa facem fata provocarilor din viata de zi cu zi. Cu timpul, aceste mecanisme se intiparesc in mintea noastra si ajung sa se activeze si cand nu este cazul. Testul Sabotorilor te ajuta sa identifici care sunt modurile in care te auto-sabotezi cel mai des si care e impactul lor asupra ta si a celor din jur.

Autocontrol si Automonitorizare

Fiecare zi vine cu momente provocatoare, cum ar fi situatii in care trebuie sa vorbim calm, desi suntem furiosi ori scenarii in care suntem nevoiti sa ne reevaluam progresul in demersurile in care ne-am angajat. Self-Control & Self-Monitoring Test evalueaza dimensiunile autocontrolului si automonitorizarii, iar apoi iti indica ce poti face pentru a-ti imbunatati performanta.

Inteligenta Pozitiva

Inteligenta pozitiva este masura in care mintea ta iti este mai mult aliat decat inamic. Când ai o prezentare de pregatit, iar mintea ta iti zice ca trebuie sa va pregatiti cat puteti de bine, iar dupa sa va odihniti, e in favoarea ta; cand te trezește la 4 dimineata in plin stres, e in defavoarea ta. Positive Intelligence Test masoara si explica raportul dintre emotiile pozitive si negative.

Stiluri de gestionare a conflictelor

Conflict Styles Assessment se bazeaza pe Thomas-Kilmann Conflict Mode Instrument (TKI) și are in vizor 5 abordari ale conflictului: evitare, competitie, compromis, colaborare și acomodare. In urma chestionarului, vei primi un raport cu procentajele pe care le detii pe fiecare dimensiuni, plus o descriere a acestora.